fredag 26 juli 2019

Fredagen den tjugosjätte juli 2019

Min blivande fru, som är en riktig sömntuta, tog sovmorgon idag. Ute var det det fint väder så jag hoppade i mina inlines och stack ut, det var helt underbart att få åka i 28° graders värme. Ett veterantåg har åkt mellan Falun och Grycksbo idag så jag styrde mina inlines till Faluns tågstation för att få en skymt av tåget, jag tog några bilder och åkte hem till min sambo och vi åt frukost tillsammans på balkongen.

Se min film från Falun: klicka här

Sen gick vi ut på stan för att kolla in veterantåget tillsammans och sen gick vi bort till Faluns mest kända trapp, för några år sedan målade man trappen i pride-färger. Tyvärr höll trappen på att vittra sönder och man rev allt för att bygga en ny och idag invigdes den nya trappen som även den målades med samma färger som tidagre, trappen är en välbesökt plats och här ser man folk ta selfies stup i kvarten.

Väl hemma igen så var det bara att laga lite mat, packa kylväskan med vatten och sockerfri-läsk och dra iväg till jobbet för att jobba natt, min sambo följde med i min Scania och vi drog iväg på en körning upp till Edsbyn. Den här helgen är jag ledig och vi ska tvätta, montera en byrå och gå på en invigning av min piercares nya studio. Mer om det i morgon. Tack för att du besöker mig.



- Blomma



- Falun, årets sommarstad



- Underbara Falun på sommaren



- Äntligen bra inlines-väder



- 28° varmt



- Faluån



- Fina Falun



- Faluån



- Veteranlok



- Faluån



- Faluns nya pridetrapp och lilla jag



- Ett vackert hus i Falun



- Edsbyn


- Fin väggmålning i Edsbyn

4 kommentarer:

  1. Då var det alltså vi som möttes alldeles utanför Edsbyn :-)
    8506, eller hur? Vi körde åt andra hållet, m kajakerna på taket.

    SvaraRadera
  2. "Vad det inte den "pridetrappan" någon/några hällde färg
    lite här och var på för något år sedan eller, finns det
    fler av den sortens trappor?

    Hoppas ni får fler veckor, månader, år tillsammans.
    Fina sommarbilder, den jag fastnade för är den sista,
    så himla fin.

    Vinkelevink!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det stämmer. Färg har hällts ur i den trappen.

      Tack snälla du!
      Ja den är jättefin! :)

      Vinkevink!

      Radera