onsdag 19 februari 2020

Onsdagen den nittonde februari 2020

Somnar sent och vaknar sent är tydligen något som förekommer hemma hos mig just nu, jag snoozade så länge att det blev till att stressa. Så fort jag slog igång min mobiltelefon så fick jag ett sms från flickvännen, hon satt på akuten efter att ha blivit påkörd bakifrån av en annan bil. Bilen hade kört in i henne i hög fart och skickat ut flickvännen i en rondell, som tur var så kom det ingen i rondellen. Flickvännen hade ont i nacken och åkte direkt till akuten, hon skrevs ut efter att ha väntat i timmar.

Att jag får vatten på min kvarn angående kassa bilister är inget ovanligt, det finns många förare i värt land som aldrig skulle ha fått körkort. Nu hade flickvännen tur i oturen som inte fick en bil i sidan, gud vet hur det hade gått då. På jobbet rullade allt på som vanligt, jag njöt som en gris av solen och det fina vädret som Falun bjöds på. Tack för att du besöker tomasvarg.se


- Varmaste vintern någonsin och jag är superglad :)



- Sol, älskade sol



- Min gud - solen



- Vackert väder



- 127 dagar eller 3071 timmars spelade i GTA Online :)

3 kommentarer:

  1. Va faan finns det för dårar där ute?pratat i den jvl mobilen hoppas han mister körkortet

    SvaraRadera
  2. Jag kom till akuten i Falun igår kväll 22:30. När klockan
    blev 05:20 noga räknat reste jag mig och haffade en som kom
    där och gick, talade om att jag/vi inte orkade sitta där mer.
    Hon skulle meddela någon att jag åkt hem igen. Hur i helvete
    rent ut sagt, får det går till på det viset. Förutom vi satt
    det en kvinna och, ingen tog någon notis om oss. Brandlarmet
    gick mitt upp i all denna väntan. Vad i hela friden pågår i vårt

    Sverige när man få sitta på akuten i timtal. Det enda som gjordes
    på mig var att kolla blodtrycket, eftersom jag var där av den anledningen.
    Det var reellt högt men ingen brydde sig mer efter den b-tagningen. Det var
    fortfarande väldigt högt. Den andra kvinnan reste sig och gick också.
    Hon skulle börja jobba kl:09.00. Åtta jä..la mil att köra sammanlagt.
    Någon tog ledigt från jobbet för min skull, till ingen nytta. Dom kan
    ju försöka skicka en räkning, på läkarhjälp som aldrig blev.

    Dårarna längs vägarna är en samling tappade idioter som inte vet hur man
    kör en bil, har förmodligen aldrig vetat om heller. Tur att det gick så
    bra som det gjorde.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, svensk sjukvård är inget vidare :(
      Det finns gott om dårar i trafiken
      /Krya på dig

      /Tomas

      Radera