onsdag 1 april 2020

Onsdagen den första april 2020

Jag sov riktigt dåligt i natt och när mobillarmet började gnälla så gnällde jag också, helvete va trött jag var. Ute sken solen, vilket fick mig att gå omkring och fnissa som en fjortis. Jag har så svårt att förstå att vi befinner oss i april redan, jag är förmodligen den lyckligaste människan just nu. Jag älskar våren och sommaren och avskyr hösten och vintern, det har jag alltid gjort.

Coronaviruset har slagit till med full kraft och 239 svenskar har nu dött och 4 947 smittade. Det känns sjukt att tänka på allt skit det här viruset ställt till med, anhöriga som snabbt fått tagit ett för tidigt farväl av någon som dött. I sportens värld har man ställt in sommarens Olympiska Spel i Tokyo. Scania och Volvo har stängt igen fabrikerna och småföretag går i konkurs - av en influensa. Sinnessjukt! Tack för att du besöker tomasvarg.se


- Kårebocken brann ner i natt :(



- Bara aska kvar av kårebocken :(



- Massor av tussilago nu



- Timmerbil i natten

1 kommentar:

  1. Hur kan man bränna ner bocken som står vid Falu gruva.
    Vad i hela friden är det med alla dessa människor som jag
    ser det, är helt trasiga i sina huvud.

    Viruset Corona hinner skörda många människors liv innan vi kan ser
    en liten tillbakagång. Vår/sommar är jag övertygad om inte kommer
    att likna någon annan vår/sommar vi haft tidigare. Det återstår
    att se hur allas vår framtid kommer att bli.

    Hela samhället / världen är uppochner. Det blir svårt att vända
    det tillbaka på rätt köl igen.
    Vinkelevink!

    SvaraRadera