torsdag 31 december 2020

Hej då 2020

Redan i slutet av 2019 började det komme rapporter om ett mystiskt virus som härjade i Kina, jag minns hur imponerande det var att Kina kunde bygga ett nytt sjukhus på bara några veckor. Men sen kom dom otäcka bilderna på hur dom kinesiska poliserna svetsade igen dörrarna på folks bostäder för att på så vis hålla dom inlåsta.

Dom första fallen av covid-19 startade i staden Wuhan och den ligger mitt i Kina geografiskt sett, vilket är en perfekt plats om man vill sprida ett virus på. Viruset kom exakt under det kinesiska nyåret då många kineser reser. Det här gjorde att konspirationsteorierna inte lät vänta på sig, jag är övertygad om att det här viruset är något som kineserna har uppfunnit.

Det första som vi svenskar gjorde, när vi fick nys om corona-viruset, var att hamstra en jävla massa toalettpapper, vilket resulterade i att det tog slut i varenda butik. Till en början ignorerade jag alla rapporter om covid-19 trots att flera av mina kollegor insjuknade, sen kom sommaren och då lugnade det ner sig.

Både i april och i maj besökte jag Varghotellet i Järvsö, ett hotell som har fem vargar springandes utanför fönstren. Jag har besökt hotellet fem gångerna och jag längtar dit jämt. 

Jag jobbade under hela sommaren och jag tror att det var min tionde sommar på raken som jag jobbade, till en början blev det väldigt varmt och soligt väder, men sen blev det en klassisk svensk sommar med regn och kalla temperaturer och att jobba under dessa omständigheter gick galant.

Trots en usel sommar så hann jag med att åka en massa inlines, men på slutet så övergick jag till longboard och jag hann åka en massa och sommaren 2021 kommer jag att åka betydligt mer longboard och skateboard är det tänkt. Årets upplaga av Sabaton Open Air ställdes in, precis som alla andra konserter.

Den första september skulle jag och min vän Adam ha rest till Chicago för att åka på hela Route 66 igen, men den resan blev inställd så klart och jävlar vad besviken jag blev när jag insåg att det inte skulle bli någon resa. Jag och Adam planerar just nu att resa till Chicago nästa år i stället.

På grund av pandemin fick Apple problem med att leverera sina mobiltelefoner, vilket resulterade i att mobilerna försenades med en månad. Sony släppte deras Playstation 5 som inte gick att köpa eftersom scalpers köpt upp stora lager för att sedan sälja dom dyrare och på så vis tjäna en hacka.

Det dröjde ända till slutet på december innan det första vaccinet mot covid-19, dom första som fick vaccinet var gamla människor, men det skulle dröja ett par månader innan alla andra kunde vaccineras, ett vaccin som jag fortfarande är väldigt skeptisk emot.

2020 har inte bara varit ett skitår, det mest positiva är att min Youtube-kanal har gått bättre än förväntat. Jag har fått betydligt fler prenumeranter under 2020 än tidigare år och några av mina klipp har sjukt många visningar. Tack för att du har besökt tomasvarg.se under 2020 - gott nytt år!

Årets bästa svenska låt:
Viktor Olsson - Evergreen

Årets bästa spel:
Construction Simulator 3
The Last of Us: Part II
Snowrunner
Assassin’s Creed: Valhalla
Call of Duty: Black Ops Cold War


- Folk köpte toapapper som aldrig förr



- Faluns corona-tält



- Bensinpriset sjönk tack vare coronaviruset



- Covid-19 dominerade 2020



- Håll avstånd



- Det blev ingen Route 66-resa :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar