lördag 14 maj 2022

Lördagen den fjortonde maj 2022

Exet kom och hämtade upp mig och vi satte kurs norröver mot Järvsö. Vi gjorde ett kort stopp i Alfta och väl framme i Järvsö så checkade vi in på Bergshotellet, vi fick rum 304. Sen tog vi bilen bort till Järvsö kyrka för att försöka lokalisera var Barbro ”Lill-Babs” Svenson ligger begravd, efter en stunds letande så fann vi den, sen passade vi på att besöka den varggrop som ligger bakom kyrkogården.

Sen tog vi bilen till Ljusdal och här såg jag en SAAB 96 från 1965, den var otroligt fräsch och jag gjorde en film som du hittar här. Sen åkte vi tillbaka till hotellet i Järvsö och här kollade vi på Eurovision Song Contest 2022 (ESC) och frågorna blev många, varför tävlar Australien och hur i helvete kan man sympati-rösta på Ukraina?

Hur tänker man när man röstar på en skit-låt enbart för att man tycker synd om Ukraina? Den gynnar ju knappast krigets offer och om kriget håller på i flera år så kommer man ju knappast kunna hålla nästa års tävling i Kiev. Sen har vi det här med röstningen, vilket är ett mygel utan dess like, man kan alltså rösta upp till 20 gånger på en och samma låt - om man vill.

Dagens största nyhet:

För mig framstår det här som otroligt korkat, en låt kan alltså vinna om folk med mycket pengar röstar 20 gånger. Lägg ner ESC eller gör om röstningen! Tack för att du besöker tomasvarg.se

Bästa låten i ESC 2022 och snyggast artist dessutom:



- Hund gjord av grävskopa i Alfta



- Skrot i Alfta



- Kyrka i Alfta



- Nu är FBI ute efter oss



- Berghotellet i Järvsö



- Rum 304 på Berghotellet



- Jag kräks



- Järvsö kyrka



- Lill-Babs grav



- Varggrop



- Varggropen



- Konstverk med 200 år gammalt trä



- Fint i Järvsö



- Vackra Järvsö



- Lilla jag i Järvsö



- Fint väder



- Järvsö kyrka



- Tornet i Ljusdal



- SAAB 96 från 1965


- Vargarna från Norge hade vackrast kostymer. Foto: aftonbladet.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar