måndag 18 juli 2022

Måndagen den artonde juli 2022

Jag hasade mig ner på stan för att härifrån ta en buss till Mora, en bussresa som tar en och en halv timme från Falun och det är ju sinnessjukt hur lång tid det tar. Sveriges infrastruktur är världens sämsta och hastigheterna på våra vägar är ett jävla skämt, dom låga hastigheterna har vi ju fått för att majoriteten av svenskarna är värdelösa på att köra bil.

År 2010 flyttade min kollega Daniel och hans fru Eva till Melbourne, jag har alltid hälsat på dom när jag varit i Australien och vi har kontakt på sociala medier. På somrarna brukar Daniel och Eva resa till Sverige för att hälsa på sina släktingar och vänner, just nu befinner dom sig i Mora och det var min anledning till min bussresa.

Strax före klockan elva på morgonen kliver jag av bussen och sätter ner mina 42:or i Mora, här hittar jag på Daniel och Eva och vi åker bort till Moras ishockeyhall då Daniel håller på Mora. Vi gör ett besök inne i hallen och här är det kallt, sen tar vi lunch på Wasastugan och det får bli min middag också, helvete va mätt jag blev.

Sen gick vi omkring i vackra Mora och vi pratade konstant i flera timmar, trots att det har gått mer än tre år sedan som jag såg Daniel så kändes det som om det var igår vi sågs. Vi pratade om att jag kommer ner till Melbourne i januari 2024 och jag berättade att jag ska till Nya Zeeland, då kläckte Eva den briljanta idén att vi tre ska åka över till sydön och bila runt i en vecka tillsammans - kul!

Sen tog jag bussen från Mora och väl hemma, helt slut eftersom jag steg upp vid nio tiden på natten, valde jag att gå ut och gå en mil. Resten av kvällen tog jag det bara lugnt och spelade en massa Farming Simulator 22, jag har haft en jäkligt kul dag tillsammans med mina vänner från Australien. Tack för att du besöker tomasvarg.se


- Buss till Mora



- Mina fina vänner som bott i Australien sedan 2010



- Vatten



- Usch



- Mora ishall



- Gammal Citroën



- Vatten



- Dalahäst



- Båt



- Ånglok



- En jävla massa mat



- Struts



- Mora



- Vasaloppets målgång



- Gustav Vasa



- Mora tingsrätt



- Kurbits



- Konstverk



- Här åker dom, men vi ses i Mora nästa sommar



- En mil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar