lördag 31 december 2022

Hej då 2022

Vilket galet år det här blev, jag kommer försöka förtränga 2022 på riktigt. Nu hoppas jag att 2023 blir bättre, gott nytt år och tack för att du besöker tomasvarg.se

JANUARI 2022:
Jag plockade ut fem veckors semester i vanlig ordning, enbart för att överleva äckel-kylan. Vintern 2021-22 var hyfsat mild och det var jag glad för. Det blev ingen resa, jag satt hemma och spelade tv-spel.

FEBRUARI 2022:
När pandemin var över och man började ett liv utan ansiktsmask och handsprit , ja då slog nästa katastrof till. Rysslands sjuka president invaderar Ukraina och det kriget pågår fortfarande, det här ledde plötsligt till att priset på bensin och diesel blev 10 kronor dyrare per liter. Elpriset och pris på mat chockhöjdes också.

MARS 2022:
Jag och fästmön bryter förlovningen, vi hade plötsligt bara växt ifrån varandra och idag är vi jättebra vänner och det är jag så himla glad över.

JUNI, JULI & AUGUSTI 2022:
I juni hostar jag sönder ett revben som jag hade en spricka i, det tog två och en halv vecka för revbenet att läka. I slutet på augusti klipper en läkare sv en nervtråd i mitt ringfinger och jag opereras dagen efter., jag blir sjukskriven 10 veckor. Sommaren 2022 var okej, det blev aldrig något värmerekord tyvärr.

DECEMBER 2022:
I december var det dags för min andra operation i samma finger och totalt var jag sjukskriven i fyra månader under 2022. I december började jag planera en resa till Nya Zeeland och om den blir av sticker jag i väg till andra sidan jorden i december 2023.


- Varmaste nyårsafton ever och jag är lycklig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar