onsdag 18 januari 2023

Aldrig mer Alice Springs

Jag har, alla gånger som jag besökte Australien, rest till den lilla ökenstaden Alice Springs. Anledningen till mitt besök i Alice beror på dom berömda lastbilarna på 53 meter, så kallade road trains. Jag planerar att besöka Alice under min resa till Nya Zeeland, men det ser ut som att det inte är möjligt.

För Alice Springs har tagits över av ungdomar ur ursprungsbefolkningen och dom slår sönder bilar, skyltfönster och dom misshandlar människor. Igår skrev jag till min vän Chris, som bor i Alice, och frågade om situationen och det var inga roliga nyheter. Så för första gången ser det ut som att jag inte kommer besöka den lulla staden Alice och det känns jäkligt tråkigt.


- Tråkiga nyheter från Alice Springs :(



- Jag i Alice Springs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar