söndag 28 maj 2023

Det läskigaste jag har gjort

Att resa ensam är för många läskigt, några jag pratat med skulle aldrig våga resa utan sällskap. Jag kan hålla med om det, första gången jag reste ensam var läskigt, men idag älskar jag det. Det bästa sättet att resa är att göra det ensam, man träffar på så många härliga människor som man annars aldrig skulle prata med.

Det läskigaste jag någonsin gjort var att åka omkring ensam i en hyrbil på Nya Zeeland år 2019, dom första dagarna var jag inte kaxig. Jag tror det berodde på att jag inte hade något boende bokat och att jag var rädd att bilen skulle gå sönder och att det skulle dröja länge innan jag skulle få hjälp - haha. Det känns så himla löjligt idag. I januari ska jag göra om samma sak, fast då ska jag köra omkring i sju dagar i stället för dom fem dagar jag gjorde 2019 och jag ser verkligen fram emot det.


- 2019 var det läskigt. Idag ser jag fram emot det 2024

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar