onsdag 28 juni 2023

Miami Vice filminspelningsplatser

Idag när jag kom hem efter jobbet funderade jag en stund på att börja kolla på min favorit tv-serie Miami Vice igen, det var ett tag sedan nu och jag var lättövertalad. Det finns nog ingen svensk som älskar Miami Vice så mycket som jag, åtminstone inbillar jag mig det.

Lyssna på musiken från Miami Vice här

Miami Vice har allt från 80-talet som jag gillar, musiken, modet, frisyrerna och bilarna, Miami Vice är anledningen till varför jag rest så många gånger till Miami och nästa år ska jag resa till Miami igen. Då ska jag tillbringa minst två veckor i min favoritstad i USA, jag har redan börjat sätta undan pengar till den resan trots att jag ska till Nya Zeeland och Australien i januari.


- Carlyle Hotel - 1250 Ocean Drive



- Car bomb - NW 13 and NW 1st Avenue under the 395



- The railroad bridge 3795 NW S River Drive



- Sailboat St. Vitus Dance - 401 Biscayne Boulevard, Bayside Marketplace



- The Dade County Courthouse - N Miami Ave & 73 W Flagler St. 



- Crockett’s ex house and Scottie’s house - Biscayne Blvd 550 NE 51st Street



- 2025 Brickell Avenue



- 1240 West Flagler Street



- The Pink House - 9325 N. Bayshore Dr. Miami Shores



- Old sign - Washington Avenue (North of 14 Street


- 1020 Ocean Drive



- Lighthouse - Bill Baggs Cape Florida State Park, 1200 Crandon Blvd, Key Biscayne, FL 33149



- Police Station - 615 SW 2nd Avenue

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar