lördag 15 juli 2023

Lördagen den femtonde juli 2023

Nu har vi avverkat halva juli och just juli har varit helt jävla värdelös när det kommer till varma sommardagar, för det har bara varit regn och kyla om vartannat hittills. Nu bryr jag mig egentligen inte så värst mycket om vädret då jag ska jobba hela sommaren, men va fan, är vi inte mer värda efter en helvetes-vinter? Kom igen nu vädret för fan!

Dagens favoritlåt:

Mina vänner Daniel och Eva, som bor i Australien, befinner sig just nu i Sverige. Daniel är med sin son i Stockholm och hans fru Eva är i Mora hos sin mamma. Idag for jag iväg till Mora för att träffa Eva och vi käkade hamburgare och pratade mest om alkohol, gängkriminella och hur dyrt allt blivit i Sverige.

Att åka till Mora när man inte äger en bil var då jävligt omständigt, jag hade tänkt åka buss mellan Falun och Mora, men se det gick inte. Bussen går bara till Rättvik och i Rättvik måste man ta tåget till Mora. Nu gick det smärtfritt och det är väl bara ett i-landsproblem, jag älskar att åka tåg och nästa gång jag åker tåg är det till Arlanda och det ser jag fram emot. Tack för att du besöker tomasvarg.se














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar