onsdag 24 januari 2024

Australien-resan 2024-01-24

Sydney, Australien
Strax före fem på morgonen ringer mobillarmet, jag tar med mig ryggsäcken och resväskan och går bort till receptionen för att checka ut. Ute väntar min shuttlebuss som jag bokat och vi åker till Sydneys flygplats, checkar in resväskan och går igenom säkerhetskontrollen. Jag tar mig till gate 3 och här väntar jag några timmar innan det är dags att gå ombord på flight QF790 som idag är en Boeing 737-800.

Alice Springs, Australien
Det tar ungefär tre timmar och tio minuter att flyga mellan Sydney och Alice Springs, på flygplatsen gav jag mig bort till biluthyrarer Hertz för att hämta ut min hyrbil. Den här gången fick jag en Kia Carnival. Jag sticker till lastbilsmuseet och sen checkar jag in på mitt boende.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar