fredag 6 april 2012

Drogfri

För ca tre veckors sedan bestämde jag mig för att försöka sluta helt med socker, det vill säga godis, bakverk, glass, chips, läsk, saft och allt annat som innehåller den här tunga drogen. Jag trodde väl innerst inne att det aldrig skulle gå då jag är världens godisråtta, men det gick. I samma veva började jag jogga hem från jobbet. Det är en sträcka på tre kilometer så nu springer jag över en mil i veckan och det har gett resultat på vågen. Jag har gått ner 4 kilo och i dag kom en kollega fram och frågade om jag gått ner i vikt så nu sitter jag här och är jätteglad. Nu är ju snart påsken här och det är en stor godishelg så om jag klarar mig genom påsken utan att äta godis så då har jag verkligen lyckats.

Jag har på några dagar fått en ny vän som jag är jätteglad att jag fått träffa och lära känna. En glad och sprallig tjej som kör lastbil. Hur coolt är inte det? Jag vet att jag skrivit om henne förut men jag är så glad att jag träffat henne. Till sist vill jag önska alla som plågar sig igenom min blogg en riktigt glad påsk.


Glad påsk önskar Ensamma Vargen

2 kommentarer: