onsdag 27 juni 2012

Löpträningen

Efter att ha haft en gigantisk blåsa under foten i en veckas tid så började jag löpträna igen i måndags men då började mitt vänstra knä krångla igen trots att jag sedan länge hade trott att jag var bra i knät igen så kom det onda alltså tillbaka. Det var samma visa i går så jag har varit lite nedstämd dessa dagar, det kan vara en skada som heter "löparknä" men jag är osäker.

Men så fick jag ett nytt tips av min chef Åke som sa att jag skulle tejpa knät, jag har ingen erfarenhet av det men jag tog vad jag hade och jag lindade knät med eltejp några varv över där det smärtar bara för att prova. Jag dömde ut tejpningen på förhand för efter ha provat allt så är det inget som fungerat. Men det gjorde verkligen det, för jag lyckade jogga tre km utan att knä krånglade. Visst, det kan vara en engångs grej men nu hoppas jag igen, funkar inte det här så blir det att ställa sig i kö till operation, vilket jag helst vill undvika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar