tisdag 3 juli 2012

The Amazing Spider-Man

Jag har precis kommit hem från bion, har sett premiären av "The Amazing Spider-Man" som faktiskt var riktigt bra. Jag hade faktiskt inga som helst förväntningar på den men jag älskade "Spider-Man" som Tobey Maguire spelade huvudrollen i. "The Amazing Spider-Man" kändes väldigt mycket serietidning, vilket är ett gott betyg för jag vill att filmen ska följa tidningen till punkt och pricka. En annan sak som är lika serietidningen är att Spindelmannen får själv uppfinna sina egna webb-skjut-anordningar som sitter på handleden. Storyn är tät, skådisarna spelar bra och det blir aldrig tråkigt utan man glömmer nästan bort dom obekväma stolarna som känns som om man satt på en sämre begagnad parkbänk.

Filmen är inte mörk, vilket är bra, den har en hel del humor, men humorn tar aldrig över filmen som för övrigt är lite känslosam. Kul att mannen bakom serietidningen, "Stan Lee" fick vara med i filmen också! Gillade du dom gamla "Spider-Man" filmerna tycker jag att du ska gå och se denna. Den är lätt värt pengarna, ska du se en film i sommar se "The Amazing Spider-Man"


Betyg: 4 av 5 vargar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar