torsdag 5 juli 2012

Dagen efter konserten

Det är dagen efter Madonna's konsert på Ullevi och jag vaknar klockan tio, till ett soligt Göteborg. Tio minuter senare äter jag hotellfrukost. Klockan 10.45 befinner jag mig på stan för att köpa tidningar som skriver om konserten. Sen går jag tillbaka till hotellet och packar allt och klockan 11.25 checkar jag ut från Best Western Hotell på Skeppsbroplasen. Börjar sen gå sakta mot Centralstationen och slår mig ner på en bänk klockan 12.30, för att sen ta tåget mot Örebro som avgår 14.02. Kommer fram till Örebro klockan 17 och en timme senare går jag ombord tåget som ska ta mig hem. Döm om min förvåning när jag ser min kollega Micke sitta på tåget. Världen kan vara rätt liten. Klockan 21.00 är jag hemma igen och nu ska jag ta igen all sömn jag förlorat.

Det har varit två fantastiska dagar i Göteborg, vädret bjöd på sol och värme och Göteborg är en fantastiskt vacker sommar-stad. Jag tar med mig många fina minnen hem, tågresan ner med alla Madonna-fans, DJ Martin Solveig grymma uppträdande, Madonna's häftiga show, alla jublande Madonna-fans på Ullevi och ett Göteborg i sommar-skrud.


Fantastiskt vackert


Otroligt vacker sommarstad


Utsikt från hotellet


Best Western Hotell, Skeppsbroplatsen 1


Tåget från Göteborg mot Örebro


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar