tisdag 24 juli 2012

Dagen efter hemresan

Efter att jag packat upp allt som jag hade med mig i ryggsäcken efter min resa till Combe Martin, England och tagit mig en lång härlig dusch med tvål och schampoo, så gick jag och la mig vid 21-tiden igår och det tog väl inte lång stund tills dess att jag somnade. Då hade jag varit vaken i 36 timmar i sträck om man räknar bort dom få gånger jag verkligen lyckades somna en stund på Heathrow's flygplats kalla och hårda golv, på planet och på tåget hem.

Det var en fantastisk resa, en intensiv sådan, jag var bara borta i 37 timmar men jag hann uppleva så fruktansvärt mycket och jag har träffat så många trevliga och fina människor och nu känner jag mig bara tom, nästan lite ledsen över att jag är hemma igen. Jag bodde på ett fantastiskt hotell och dess ägare var en otrolig trevlig och skön dam och hennes hund var så söt. Träffen med Shaun Ellis och hans fru Isla var helt outstanding, lunchen med dom, hund/varg mötet och ylandet är något jag aldrig kommer glömma.

Det tog faktiskt inte lång stund, efter det att jag kommit hem, att bestämma mig för att åka tillbaka igen nästa sommar och jobba som volontär för dom i fem veckor. Det blir förmodligen ingen resa till Austrailen, men jag känner att det här lockar mer än en resa till Australien, ett land som jag redan varit i. Jag pratade med Shauns fru på telefon vid 10-tiden idag och hon skulle prata med Shaun och sen skulle hon mejla mig om det blir av eller inte så det är "fingers crossed now". Jag börjar jobba idag igen och jag börjar klockan 16, åh vad glamoröst.

Kostnad för hela resan:
DITRESAN:
Dalarna - Arlanda (Tåg)
Kl 07.39 - 09.53 (178 kr)

Arlanda - Heathrow Airport (Flyg)
Kl 12.20 - 14.05 (1172 kr)

Heathrow Airport - Paddington Station (Snabbtåg)
Kl Avgår var 15 min (199 kr)

Paddington Station - Barnstaple Station (Tåg)
Kl 16.06 - 18.57 (283 kr)

Barnstaple Station - Combe Martin (Taxi)
Kl 19.00 - 19.20 (325 Kr)

STADEN COMBE MARTIN:
Channel Vista Guest House (Hotell)
21 - 22 juli (376 kr)

VIP Shaun Ellis Experience
22 juli (2350 kr)

HEMRESAN:
Combe Martin - Barnstaple Station (Taxi)
Kl 18.00 - 18.20 (325 Kr)

Barnstaple Station - Paddington Station (Tåg)
Kl 19.20 - 00.06 (283 kr)

Paddington Station - Heathrow Airport (Taxi)
Kl 00.20 - 00.50 (700 kr)

Heathrow Airport - Arlanda (Flyg)
Kl 07.40 - 11.05 (1172 kr)

Arlanda - Dalarna (Tåg)
Kl 14.05 - 16.30 (175 kr)

Sen tillkommer pengar till mat och souvenirer



McPhee och jag delade på korven jag fick till frukost



Hotellägaren Linda med McPhee



Shaun signerar mina (tunga) böcker



Shaun "The Wolfman" Ellis



Han är så jordnära och en en förbannat trevlig person

1 kommentar: