fredag 17 augusti 2012

En dag med ett kärt återsende

Vaknade av mobillarmet vid 11, men snoozade en halv timme, det tar på kroppen att gå upp så tidigt hela tiden. Haha! Sen snörde jag på på mig inlines för att åka till jobbet och äta frukost och för att hämta min skateboard som står i skåpet på jobbet. Efter det drog jag ner till skateparken och åkte ett par timmar. Jag är fortfarande överraskad över att jag har så bra balans, det måste vara pga all parkour och inlines åkning, för jag har inte ramlat än. Peppar peppar, ta i trä.

När jag sen började jobba så hände det något helt otroligt, plötsligt stod det en tjej framför mig och sa "Heeej, hur är det med dig då?" Först så kände jag inte igen henne, men sen insåg jag ju att det var Sasha!? Sasha är en tjej som jag lärde känna 2005-06 och som jag blev helt sanslöst kär i, men hon hade redan en kille som hon skulle flytta ihop med någonstans i Örebro. Jag tänkte på henne i många år men jag höll nästan på att glömma henne - tills idag. Jag blev först lite chockad av att se henne igen efter alla dessa år, men så otroligt glad att jag säkert började fnittra som en fjortis. Hon berättade att hon är på väg tillbaka upp hit igen och att hon letar lägenhet, det är helt sjukt! Sasha är den enda tjejen som skulle få mig att avsluta mitt underbara singelliv. Vi la till varandra på Facebook så nu hoppas jag att vi kan hålla kontakten tills hon flyttar hit. Trots att jag hade ett ganska jobbigt arbetspass framför mig så gick det som en dans. Timmarna bara flög förbi. Mycket märklig och jag som laddade hem Ola's låt "Im in love" i natt.

Nu är klockan 22.30 och jag har en timme kvar tills jag slutar, ska dra hem på mina nya inlines och sen ut och jogga, att jogga på nätterna har blivit min nya drog. Det är något som lockar att vara ute och springa på den tiden av dygnet, det kan vara mörkret och den lite svala luften.

2 kommentarer: