måndag 17 december 2012

Jag summerar mitt 2012

Det här året sjunger på sista versen, och det kanske planeten också gör, för på fredag vet vi om Mayaindianerna hade rätt eller fel med sin kalender. Jag tänkte summera hur mitt 2012 såg ut och det började kolsvart när mitt förhållande tog slut i början av året och slutet på 2012 såg inte mycket ljusare ut i och med bråket med min bror som jag tog väldigt hårt. Det har blivit en hel del löpträning i år, jag lyckades tappa över tio kilo på tre månader vilket jag är skitglad över. Jag gjorde två resor, vilket alltid är skitkul. Det här är mitt år:

Kvartal 1 (januari-mars)
Att försöka göra tvärt emot vad sitt hjärta säger är aldrig lätt, jag älskade en person så mycket att jag skulle kunnat göra vad som helst för henne, men nu var jag tvungen att göra slut trots att hjärtat skrek nej. Jag grät floder men innerst inne så kände jag att det var det rätta. Vi passade inte ihop alls och idag har vi ingen kontakt, men jag vill ändå passa på att önska dig M.E. all lycka i framtiden. Första kvartalet gick helt till sorgearbetet.

Kvartal 2 (april-juni)
Den fjortonde maj var Scania ute på turné med sina fina lastbilar och jag for iväg till grannstaden och körde en 25,25 meter lång och 60 ton tung dragbil med link och vilken upplevelse. Trots sina 60 ton så gick den som om den vore tom, Scania V8 är världsklass | Den tjugosjätte maj satte jag mig ner hos Anna för att tauera mig, jag hade länge funderat på ett tassavtryck från en varg och nu var det dags. Vargdebbaten var "stark" i media och jag kände att nu var det dags att visa var jag stod. Jag blev nöjd och flera av mina kunder på jobbet har sagt att den är cool, så vi får väl tro på det då.

Kvartal 3 (juli-september)
Den fjärde juli var det så dags för världens största och bästa kvinnliga artist att inta Nya Ullevi. Madonna kom till Sverige med sin MDNA-tour och hon inte bara ägde hela stadion, hon röjde hela jävla stan. Ett mäktigare konsert-intro har jag aldrig sett och jag hade tuppskinn på armarna efteråt. | Den tjugoförsta juli for jag efter mycket velande över till England för att träffa vargforskaren Shaun Ellis och hans fru Isla. Jag tvekade länge på att resa, dels för att jag var tvungen att spara semesterdagar till min USA-resa senare detta år och dels för att det skulle gå på duktigt mycket pengar. Men jag gjorde slag i saken och vilken resa sen. Det var värt varenda öre och jag fick klappa en varghybrid samt höra en vargflock yla, något som jag tycker är det bästa som finns.

Kvartal 4 (oktober-december)
Nu började bli tungt att gå till jobbet efter att bara ha haft två veckors semester - i regn, tappade lusten att jobba och det kändes bara skit. För att få ihop fickpengar till min USA-resa så var jag tvungen att (nästan) leva på existensminimum i oktober men det gick och jag fick ihop min budget. | I november uppstod det ett bråk mellan mig och min bror och idag har vi har inte längre någon kontakt, han sade upp bekantskapen med mig för ett par tusenlappar. Till en början förstod jag ingenting, det var svårt att greppa, men nu har jag väl insett att vi aldrig mer kommer att ses. | Den 18 december reste jag till San Fransisco på USA's västkust för en roadtrip genom hela USA för att sen flyga hem från New York.

MUSIK
2012 var ett helt otroligt musikår för min del, Swedish House Mafia slog igenom ordentligt med låtar som "Grayhound" och "Antidote". Madonna släppte ett helt okej album. Loreen vann ju som bekant Eurovision med sin skräplåt Euphoria som var riktigt dålig, tills dess att någon remixeade om den. Hela året har i stort sett handlat om House för min del även om Dubstep kom starkt efter sommaren i och med artister som Skrillex och Dada Life. Här är dom låtar som gick varmast hos mig:

-A-
Ansiktet - Äckligt
Avicii - Levels
Avicii - Fade in to Darknes
Avicii - Last Dance
Avicii feat Lenny Kravitz - Superlove
Awolnation - Sail
Agnes - One Last Time

-B-
Bassnectar - Empathy

-C-
Chris Brown - Turn Up the Music
Calvin Harris feat Ne-Yo - Lets Go

-D-
Dimitri Vangelis - Roll the Dice (Radio Edit)
Dada Life - Feel the Dada
Deadmau5 - Channel 42

-F-
First Aid Kit - The Lion's Roar
First Aid Kit - Wolf
Fragma - Toca's Miracle (Inpetto 2012 Radio Update)

-H-
The Heavy - Short Change Hero

-I-
Ivan Gough & Feenixpawl feat Georgi Kay - In My Mind (Axwell Mix)
Imagine Dragons - Radioactive

-K-
Katy Perry - Part of Me (Jacques Lu Cont's Thin White Duke Remix)
Knife Party - Bonfire

-L-
Loreen - Euphoria (Carli Remix)
Lana Del Rey - Summertime Sadness

-M-
Maroon 5 - One More Night
Madonna - Girl Gone Wild (Avicii's UMF Mix)
Madonna - Love Spent
Madonna - Celebration (Benny Benassi Remix Edit)
Madonna - Give Me All Your Luvin (Laid Back Remix)
Madonna - Gang Bang
Madonna - Im Addicted
Miss Li - I Can't Get You Out Of My Mind

-N-
Nause - Made of
Nicki Minaj - Pound the Alarm
Nero - "Won't You (Be There)"

-O-
Ola - I'm in Love
Olly Murs - Heart skips a Beat

-P-
Pitbull feat Chris Brown - International Love
PSY - Gangnam Style

-S-
Swedish House Mafia - Greyhound
Sandro Silva & Quintino - Epic
Sebastian Ingrosso - Calling
Swedish House Mafia vs Knife Party - Antidote
Skrillex - Bangarang
Skrillex - First of the Year
Skrillex - Make it bun dem
Skrillex - Right in
Skrillex - Kyoto
Skrillex - Bangarang

BIO
Det var ett klent bio-år i år. Det började med Lasse Åberg's urusla film The Stig-Helmer Story, fruktansvärt vilket lågvattenmärke det är på svenska filmer. Sen blev det mycket bättre med filmen The Amazing Spider-man, för att sen bli sämre igen med den överskattade Batman - The Dark Night Rises som var i klass med Stig-Helmer Story, hur kan man avsluta en triologi på det sättet? Året avslutades med Hobbit: En oväntad resa som jag aldrig hann se tyvärr

SPEL
Om det var ett klent år på biograferna i år för min del så är det precis vad det har varit på spelsidan. Min Playstation 3 gick ganska så varm ändå i och med multiplayer i Killzone 3. När jag skriver detta så är jag uppe i 560 timmar multiplayer, det var en jäkla tur att jag hade det spelet kvar i alla fall. Året började bra med spelsamlingen Metal Gear Solid HD Collection. Sen ramlade den ena besvikelsen efter den andra in under året. Skräpspel som Resident Evil 6, Need for Speed: Most Wanted 2012 och Call of Duty: MW3 dominerade året. Årets största spel blev i alla fall Assassin's Creed III även om jag tyckte att det var en besvikelse.



14 maj 2012. Scania R620 V8 | 60 ton | 25,25 meter



26 maj. Vargtatuering



4 juli. Madonna ägde Ullevi



21 juli. Shaun Ellis signerar mina böcker som jag släpade på

2 kommentarer:

  1. 2012 har på många sätt varit ett uselt år...vi får hoppas på nästa! För jorden går inte under den 21/ 12 :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår vad du menar :( Jo nog var det ett skitår allt. Men jag väljer att jämföra mitt skitliv med fattiga, bostadslösa, folk i slummen, barnen i Afrika och allt annat skit som händer i världen så är mina problem bara bagateller. Jag har det egentligen jävligt bra, visserligen med ett krossat hjärta men jag överlever. Kram

      Radera