onsdag 31 juli 2013

Ändrad färdväg i Australien

Hösten 2010 flyttade en gammal kollega till mig ner till Australien. Av en slump så reste jag till Australien i januari 2011 och jag hade ingen aning om hans flytt. När jag kom hem igen fick jag reda på det och jag frågade runt bland mina gamla kollegor om det var någon som hade ett telefonnummer eller en mejladress till Daniel som han heter. Men utan resultat, jag tror jag frågade mig fram i en eller två månader tills jag fick napp. Jag mejlade honom och han svarade till min glädje. Vi har nu mejlat varandra i ett par år och jag fick reda på att han kommer till Sverige för att städa ur en lägenhet efter en anhörig och jag fick också ett telefonnummer så jag kunde nå han här i Sverige. Jag pratade nyss med honom och han ville att jag skulle besöka han och hans familj när jag kommer ner till Australien. Meningen var ju att jag skulle flyga till Sydney direkt efter Alice Springs, men nu flyger jag till Melbourne istället. Jag kommer tillbringa två dagar där för att sedan ta bussen till Sydney, en bussresa på cirka 14 timmar. Men det skall bli så kul att träffa han igen och se hur dom bor, jag besöker dom ett par dagar efter nyår 2013-2014.


Jag landade i Melbourne i januari 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar