torsdag 1 maj 2014

Första maj välkommen

Första maj, välkommen! Ja det är den enda textraden jag kan ur den där gamla majbrasesången som är från efterkrigstiden, typ. Idag fanns det inte många spår ifrån gårdagens fiaskoväder, jag såg lite snö på en parkerad bil, det var allt. Men det var kallt som fan såklart. Jag drog på mig mina inlines och drog ner på stan där jag träffade på Ellionor, hon var ute med sin gigantiska hund. Det första hon sa var att hon tyckte jag hade blivit smal, vilket var skitkul såklart. Det känns ju verkligen som en seger när någon man inte sett på ett tag tycker att man har gått ner. Glad i hågen (va fan är hågen?) åkte jag sen hem, jag hade fått nog av kylan och blåsten.

Bytte om och åkte till jobbet, alla var lediga idag, ja förutom jag. Jävla piss. Efter jobbet svängde jag in på det Hemköp i byn som säljer glass som är sötat med Stevia. Väl hemma satte jag mig ner för att kolla på dagens avsnitt av Berg och Meltzer i Amerika på Kanal 5. Idag blev dom bokstavligt tagna på sängen av snö, precis som jag fick vara med om i december 2012. Sen åkte dom vidare till Los Angeles och jag bara myser av att jag varit där, samt att jag åker dit igen om nio månader.

Vackert, sol och kallt

He blås nå så djävulskt

Den första maj tog jag av en slump en röd tröja. Kusligt

Bra skit om man kör LCHF

Rullar hem för att se på Berg och Meltzer i Amerika. Bra program det där. Missa det inte för allt margarin i småland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar