fredag 3 oktober 2014

En ledig fredag

Äntligen fredag och fridag. Vaknade 10:30 och gick bort till chinarestaurangen för att äta lunch med min systerdotter Matilda. Sen gick jag bort till banken för att sätta in lite kontanter som jag lyckats spara ihop tack vare att jag slutat dricka läsk. Efter det häckade jag en stund på stan innan jag tog bussen till min syster Susanne. Jag ska hämta hennes bil för att hämta upp min andra systerdotter Alva. Vi ska åka ut och jobba vidare på den koja som vi bygger vid deras sommarstuga, men först åkte jag till Rusta för att handla presenning till kojan då kojan inte hinner bli klar i år. Sen åkte jag och hämtade Alva som slutade skolan klockan 13:30. Väl framme vid sommarstugan så snickrade vi ihop kojan och vi kom halvvägs innan brädorna tog slut. Sen åkte vi hem och väl hemma så hämtade jag och Kim mat från Tzatziki. Senare på kvällen så spelade jag, Kim och Adam lite Grand Theft Auto V, sen var den här lediga dagen slut.

Mat

Handlar presenning till kojan

Där ligger presenningen från Rusta och ser billig ut. Ljuslyktan för 10 kronor köpte jag också på Rusta

Kojan innan vi började med väggarna

Kojan med väggar runt om samt presenning som ska klara vintern. Alva var glad

Alva gör rent golvet

Indiantältet som jag byggde förra året

Ett fint träd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar