fredag 2 januari 2015

Fredagen den 2 januari 2015

Äntligen är det fredag och idag klev jag upp klockan 15:00 efter att ha lyssnat på en slagborr i över en timme. Trött som en trombon klev jag upp för att värma på lite mat och koka en kopp te. När klockan slog 15:45 gick jag till jobbet eftersom jag börjar 16:00 idag, ute var det tre plusgrader och nu är all snö borta. Kung Bore är död och borta, men Gud vet när det blir rysskyla och lappmögel nästa gång. Jag går på semester i kväll, sex långa veckor av bara lata dagar. 

Fyra av dessa sex veckor kommer jag tillbringa i USA. Det känns overkligt att gå på semester, jag är inne i ett sådant jobb-flow att det inte spelar någon roll om jag får någon semester eller inte. Jag har jobbat i över ett år utan ledighet och jag trivs på jobbet, det sjuka är att det känns som om jag sviker min arbetsgivare nu när jag ska vara borta så länge. Kalla mig plikttrogen eller korkad. Samtidigt vet jag ju hur jäkla låg min arbetsmoral kommer att vara när jag kommer tillbaka till jobbet och det känns lite synd. Den 12 januari flyger jag till USA som sagt men redan nu planerar jag min nästa resa, blir det Australien eller blir det Påskön? Vem vet.

Men nu ska jag koncentrera mig på USA-resan. Vi landar i San Francisco den 12 januari där en muskelbil med cab väntar, jag hoppas så klart att jag får en Mustang, jag skulle bli grymt besviken annars. Efter San Francisco väntar änglarnas sta LA och dit åker vi via Highway One. Efter Los Angeles drar vi upp till Las Vegas via Route 66 och Death Valley. Sen är det dags för ett besök vid Grand Canyon och sen drar vi rakt söderut till Phoenix. Sen drar vi till Dallas och kanske stannar vi till vid ranchen Southfork som är känd från tv-serien Dallas. 

Efter det rattar vi bort till New Orleans och efter det väntar paradiset eller Miami som det heter. Jag längtar till Miami så det gör ont i hela mitt sotsvarta hjärta. Den här gången ska jag göra en liten film i Miami är det tänkt, men dit är fyra veckor. Efter att ha tillbringat fem dagar i Miami lämnar vi tillbaka hyrbilen för att flyga upp till New York och fantastiska Manhattan där vi besöker Frihesgudinnan. Hoppas bara att allt ska klaffa lika bra som det gjorde under min förra USA-resa.

- Miami Ink...

- Min älskling...

- Key West...

- Miami...

- Underbara Miami...

- Miami i mitt hjärta...

- Jag rastar älsklingen i Miami...

- Miami...

- Palmer i Miami...

- Hittade lite rosa och turkosa...

- Miamis mes kända hotell/gata...

- Miami Vice...

2 kommentarer:

  1. Varför sex veckor och bara fyra borta? Då hade jag tagit dom andra två när det är fint här :)

    SvaraRadera