lördag 18 april 2015

Stora resplaner

Jag har under några veckor funderat på vart jag ska resa någonstans i vinter, tankar om att åka till underbara Miami i två veckor för att slå på stort året efter (2017) växer sig allt större. Jag kommer besöka Australien och Nya Zeeland och förmodligen Påskön och jag kommer vara borta tre månader - är det tänkt. Det här blir tredje gången gillt när det kommer till att emigrera till Australien. Jag vill verkligen inte vara kvar i Sverige, jag gillar inte hur vi behandlar våra gamla eller att man får vänta tio timmar på akuten. Jag gillar inte vintern och jag blir bara mer och mer deprimerad inför varje vinter. Det är mycket som ska planeras och massor av pengar ska sparas, jag måste fixa en fullmakt så att någon kan säga upp mitt boende och mitt jobb och jag måste spara ihop hundra tusen kronor. Om ett och ett halvt år vet vi hur det har gått.

- Här vill jag bo, här vill jag dö...

2 kommentarer: