lördag 9 maj 2015

Lördagen den nionde maj 2015

Vaknade ett par minuter innan tolv idag, lika trött som en brandman klev jag upp för att gå ut och gå en och en halv mil i det fina vädret. Solen sken, men någon sommarvärme var det definitivt inte. Väl hemma igen lagade jag till frukost i form av smörstekt lax, sen åkte jag och Kim till Ica Maxi för att handla mat. Ska göra storkok i helgen som ska räcka fram tills dess att lönen kommer, jag lever ett jäkligt snålt liv just nu och då är storkok mycket bra. Resten av lördagen blev lugn, den tillbringades mest framför tv-spelet Killzone 3 med Palmen online.

- Blommor...

- Allt är grönt nu...

- Fint väder...

- Bro...

- Styvmorsviol...

- En massa vitsippor...

- Blommor...

2 kommentarer:

  1. Dagens lektion ;) Den orangeaktiga blomman är en Gullviva, den gröna kvisten en Sibirisk ärthäck, Och som du säger Styvmorsviol, en del kallar den Natt och Dag men det är eg en annan blomma. Sen tror jag inte att du har vitsippor på bilden utan att det är Harsyra som blommar, kolla på bladen, inte lika :) Nån vitsippa står det säkert där men dom flesta är nog harsyra. Och den rosa är en Mossflox. Ha en bra dag! :)

    SvaraRadera