torsdag 25 juni 2015

Torsdagen den tjugofemte juni 2015

Lönen trillande in på kontot i natt och eftersom jag sitter uppe på nätterna så betalade jag mina räkningar och samtidigt förde jag över en del pengar till mitt sparkonto. Jag har dragit åt svångremmen nu för att ha råd med min Australienresa i januari, så på grund av detta blev det inga pengar över den här månaden. Jag var sjuk en vecka förra månaden och det förlorar man ju en del pengar på, nästa månad ser lite bättre ut tack och lov. Jag gick och la mig klockan fyra i morse, jag jobbar den här helgen och jag kommer att sluta klockan fyra på lördagmorgon och då är det bra att ha den här dygnsrytmen.

Klockan 08:00 drar en fastighetsskötare (Läs: jävla idiot) igång med motorsåg utanför sovrumsfönstret, skogstokig och ilsk som en pensionär försöker jag acceptera skiten. Han håller på i nästan en timme och det där gjorde han bara för att jävlas. Det var nära att jag rev ner rullgardinen, krossa sovrumsfönstret och skrik-vråla till han att om han inte stängde av skiten så skulle jag skalpera han med motorsågen. Jag lyckas somna om till slut och jag vaknar sedan klockan elva av mobillarmet, jag klev upp och kände mig lika trött som en aktersnurra. Jag gick ut och gick en mil och väl hemma igen slängde jag i mig lite käk och sedan gick jag till jobbet. Idag jobbar jag mellan klockan 14:28 och 23:49 och när jag kommer ska jag spela det spel som jag köpte igår, det vill säga Batman: Arkham Knight. Jag börjar jobba klockan 19:30 i morgon så jag hinner nog spela i fyra timmar, så var den här pannkak och ärtsoppe-torsdagen slut. Tack för att du läser.

- Gillar dessa träd...

- Faluns slagghögar är k-märkta. Löjligt...

- Sol och regn om vartannat...

- Maskros...

- Lingonblommor...

- Blåa blommor...

- Lupiner...

- Prästkrage med tillhörande insekt...

- Vit ros...

- Ros...

- Midsommarblomma. Tack A.S.

- Ormbunkar...

- En mil blev det idag...

- Liten sten med tung börda...

- Blomma...

- Det ser ju ut som en p*nis...

- Blomma som liknar prästkrage...

- Fin buske...

- Fin blomma...

- 21 år sedan morden i Falun. 7 döda och 3 skadade...
- Gick en mil på 1:41:44 och 753 kalorier brända...

- På väg hem från jobbet...

2 kommentarer:

  1. Dom små blå är teveronikor, den lilla prästkragen är nog en tusensköna och den lila busken är en rhododendron :) Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du. Du är helt otrolig, tur du är min officiella växt-expert :)

      Radera