måndag 31 augusti 2015

Min femte jobb-sommar är avklarad

Idag kom dom tillbaka till jobbet, dom kollegor som haft den sista semesterperioden på vårt jobb. Det känns så klart bra att alla är tillbaka, dom har nu bränt nästan alla sina semester-dagar på en skit-sommar och jag har lyckats jobba hela sommaren utan att ta ut en enda semesterdag. Jag är så klart skadeglad. Men jag ska fuska i år, jag ska ha en veckas semester med start på torsdag. Det här var min femte sommar på raken som jag jobbar, det var aldrig jobbigt att jobba under den här sommaren då det nästan bara har varit dåligt väder. Min morot har varit min Australien-resa som jag ska göra den elfte januari. Vad var det Tomas Ledin sjöng nu igen? "Sommaren är kort, det mesta regnar bort"

- Hej då sommaren, vi ses i januari igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar