söndag 11 oktober 2015

Söndagen den elfte oktober 2015

Då var det söndag igen, eller tvättstuge-söndag som jag döpt om den till. Jag klev upp klockan tolv efter att fått sova i sju timmar, trött som en sjögurka klev jag upp. Idag var det tänkt att jag skulle ta bussen till min bror, Kim erbjöd sig att låna ut sin bil till mig om jag kunde åka och handla lite åt henne. Kim målar om för fullt och hon hade ont om tid, jag tyckte det lät som en bra deal så jag for iväg och handlade det som ville ha. Sen åkte jag hem och lämnade kassarna med mat och for till min bror, min bror ville nämligen köpa min gamla iPhone 5 och jag blev bara glad att jag blev av med den. Jag hatar att sälja något på blocket, att behöva pula med bilder och text och svara på tusen frågor från en eventuell köpare är så tråkigt.

Efter att varit hos min bror i några timmar for jag hem, Kim ville bjuda på mat klockan 16:00 och det tackar jag inte nej till. På vägen hem stannade jag till på Statoil Herrhagen för att köpa en extra mobil-laddare som jag ska ha på jobbet, när jag fick tillbaka växel på min femhundring fick jag en tvåhundring - min första tvåhundring av dom sedlar som landerades den första oktober 2015. Kul! Sen for jag hem och käkade Kims goda kyckling-gryta. Klockan 17 var det dags att springa ner till tvättstugan med en massa tvätt och sen hjälpte jag Kim med att fixa i en av hennes söners rum. Resten av kvällen satt jag och spelade Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.

- Min två år gamla iPhone 5 har fungerat helt felfritt. Tack för allt...

- Tvåhundringen pryds av Ingmar Bergman...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar