tisdag 29 december 2015

Tisdagen den tjugonionde december 2015

Klockan var 11:40 när jag slog upp mina trötta ögon, jag började försöka övertala mig själv om att det bästa vore att jag somnade om. Inte för att jag jätte-trött, utan för att det troligtvis var kallt både inne och ute. Jag lyckades inte övertala mig själv att somna om, det var ingen idé. Jag klev upp och det var mycket riktigt på tok för kallt för mig, jag tog och samlade ihop lite skräp som Kim ville bli av med och for iväg till tippen med. Sen svängde jag förbi jobbet för att diskutera med min personalplanerare om en veckas tjänstledigt som jag vill ha i maj, personalplaneraren var inte där så jag fick ringa istället. "Vart skall du resa nu då?" fick jag till svar när jag ställde min fråga om tjänstledigt till personalplaneraren. Haha!  Det verkade inte vara några problem alls med att vara borta en vecka, tack I.N

Sen for jag hem och dammsög. När så Kim kom hem for vi iväg till Ica Maxi i Borlänge, jag handlade lite till min Australien-resa. Jag köpte en necessär, nagelsax och en hårborste, nu ska jag bara köpa lite strumpor och underkläder till min resa. Har jag tänkt på allt tro? Väl hemma igen tog jag det lugnt och satte mig framför min Playstation 4 under resten av kvällen.

- En sväng till tippen

- Jakten stoppad igår, jakten tillåten idag. Fy fan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar