måndag 1 augusti 2016

Jag har nått min målvikt

Ett kilo godis om dagen tryckte jag i mig när jag mådde som sämst, då vägde jag 64 kilo. En natt drömde jag mardrömmar om diabetes, det fick mig att tänka efter. Jag fyller snart 45 år och diabetes vill jag verkligen inte få. Så jag gav mig fan på försöka sluta med socker - helt! Jag bytte ut light-läsk mot vatten och godis mot sockerfritt tuggummi. Två burkar tuggummi per kväll tuggade jag i mig för att försöka hålla mig borta från Hemma-kväll. Efter fjärde dagen fick jag ett återfall, slukade godis som den missbrukare jag var. Den 18 juni började jag om ihop om att klara det och det gjorde jag. Jag har idag, efter 44 dagar som socker-fri, nått min målvikt på 55 kilo. Som nykter socker-alkoholist väntar nu ett liv helt utan socker, det här var nog min sista chans att gå ner i vikt och idag är jag grymt noga med vad jag sätter i mig. Jag äter sällan ute, det går inte att äta nyttigt ute eftersom det är socker i allting. Kebab går inte heller eftersom det innehåller mjöl, jag äter enligt LCHF. Idag firar jag att jag har gått ner nio kilo - med ett glas vatten

Så här gjorde jag:
01. Vill man verkligen gå ner i vikt? Man måste verkligen bestämma sig och nej, det finns inget fredags-mys! Man kan inte heller unna sig något gott, kan man föreställa sig en sommar utan glas eller öl?

02. Sluta ät socker! Det finns socker i allt så läs på innehållsförteckningen.

03. Sluta äta ute är nästa steg och då kommer vi in på att laga all mat själv - utan socker. Jag har ätit LCHF sedan början av 2012 och jag mår jättebra av det. Jag väger alltid min mat för att inte äta för mycket. Jag äter inte mat på tallrikar, jag äter ur en skål för att inte kunna lassa på för mycket.

04. Motion. Det räcker med att gå 5-10 km per dag, du behöver inte träna som en dåre.

05. Light-produkter är inte heller bra, kan man sluta med dessa är det ett plus.


- Äntligen!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker 55 kilo låter lite..men huvudsaken är att man själv känner att man ligger på en bra nivå. Så grattis till dig! Sockerfri är strongt gjort! Streeeeemt! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det låter lite, men ändå har jag 1-2 kilo på magen som jag vill ha bort 😁
      Ja det är nog streeeeeeemt 😂
      KRAM ❤️

      Radera