onsdag 7 september 2016

Apples höst-event 2016

Klockan 19:00 svensk tid drog Apple igång sitt efterlängtade höst-event från San Francisco. Först ut var, märkligt nog, Nintendo. På scen stod Nintendos frontman och skaparen av bland annat Mario, Shigeru Miyamoto och han avslöjade att spelet Super Mario Run skulle släppas till IOS som är operativsystemet till alla iPone. Något exakt datut för när Super Mario Go släpps avslöjades inte, men det kommer innan årsskiftet. Sen började Apple presentera nya iWatch, det nya operativsystemet IOS X till iPhone. Sist av allt, efter en massa jävla dravel, så presenterade man iPhone 7. Den nya iPhone 7 ser nästan identisk ut men på baksidan kan man se den nya kameran som kommer vara mycket bättre än på föregångaren iPhone 6s, den som jag har. Batteritiden har förlängts med två timmar, vilket är bra. Uttaget för hörlurar är borta, istället får man plugga in lurarna i samma uttag som man laddar telefonen, trådlösa hörlurar kommer i oktober. Priset blir samma som iPhone 6s, runt 7,500 kronor. Den största överaskningen för mig var att den släpps redan på fredag nästa vecka, den 16 september. Jag trodde att jag skulle få vänta i en och en halv månad som vi svenskar alltid får göra, men nu får vi den samtidigt som England och Australien, vilket var skitkul. Nu på fredag kommer jag att boka en vit iPhone 7, inte plusmodellen. Samtidigt ska jag sälja min tio månader gamla iPhone 6s, det betyder att jag som mest får betala lite mer än tre tusen för den nya iPhone 7. Nu längtar jag som en dåre till den sextonde september då iPhone 7 släpps.

Kolla priser och modeller:
http://www.apple.com/se/shop/buy-iphone/iphone-7

Plus (+)
01. Två timmar längre batteritid
02. Retina HD-skärmen
03. Vattentät
04. Förbättrad kamera
05. Priset
06. Tidigt releasedatum
07. Stereohögtalare på utsidan
08. IOS X
09. Trådlösa lurar (Earpod)

Minus (-)
01. Avsaknad av 3,5 mm hörlursuttag
02. Ingen ny design på själva luren

- Super Mario Go, först till iPhone

- Trådlösa lurar. Ska köpa dessa

- Bakstyckerna på iPhone 7

- Släpps redan den 16 september

- Färgerna på iPhone 7 och 7 plus
Foton: http://macworld.idg.se

2 kommentarer:

  1. Skitbra med trådlöst....ännu mera strålning nära hjärnan....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha. Min hjärna sa upp sig för många år sen 😂

      Radera