torsdag 1 september 2016

NES trettio år

Idag är det trettio år sedan som Bergsala lanserade Nintendo Entertainment System eller NES som den kallas för. Den första leveransen, som ägde rum den första september 1986, innehöll 5000 maskiner vilket inte räckte långt. Första gången som jag spelade NES var året efter, 1987. Jag hade P.R.A.O. på Lek & Hobby i Falun och här hyrde man ut NES-maskiner, jag fick testa en av deras NES och det första spelet jag spelade på NES var Exitebike. På påskafton år 1988 fick jag och mina syskon en nes av vår mor och resten är historia, jag spelar tv-spel än idag. Grattis NES på 30-års dagen och tack.

- Det var här det började för mig

6 kommentarer:

  1. Vilka underbara timmar man hade med Zelda,Links och Metroids. Grafiken sög men spelupplevelsen var fantastisk. Kommer nog att köpa en igen. Saknar den för mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det släpps snart en NES-mini. Kommer i november och innehåller 30 stycken spel

      Radera