söndag 11 september 2016

Söndagen den elfte september 2016

Jag försöker att blogga varje dag och varje gång jag skriver ett nytt inlägg så använder jag dagens datum som rubrik. Jag varken reflekterar eller reagerar på något av dom här datumen, förutom dagens datum. För det är den elfte september idag, ett datum som jag förknippar med bara hemskheter och jag lär ju knappast vara ensam om det. Det första som jag tänker på det här datumet är terroristattackerna i USA år 2001 där 2996 människor omkommer. Jag tänker så klart på Anna Lindh och hennes öde där på NK. Mina tankar går också till racerföraren Ronnie Peterson som kraschar på Monza, Italien den tionde september år 1978, han opereras på natten men dör på morgonen den elfte.

Jag sov till tolv idag, vaknade lika trött som en skorsten. Jag gick ut och gick en promenad runt stan, mest för att leta Pokémons. Väl hemma igen damsög jag och sedan gick jag och hälsade på min pappa.

- Solros

- Märklig skylt

- Färgglad fontän

- Statyn Snöklockan från 1910

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar