tisdag 25 oktober 2016

Tisdagen den tjugofemte oktober 2016

I natt trillade lönen in på kontot och det var tur det, det är fruktansvärt dyrt att flytta. Nya hyran ska betalas in, nya grejer till lägenheten ska köpas, adressändring ska göras och el-och-internetabonnemang ska tecknas. Mitt uppe i det här så åker jag till USA på fredag, jag är övertygad om att Lyxfällan knackar på dörren snart. Haha!

Jag vaknade strax före klockan åtta i morse, målaren som tapetserar min lägenhet höll på att slippa spackel. Men det var bara bra att jag vaknade för klockan åtta ringde en trevlig kille från Dala Lås & Larm, jag har beställt ett niotillhållarlås till min ytterdörr som skulle monteras idag. Jag tycker det känns tryggare på nätterna att ha ett lås som bara jag har nyckeln till, man läser ju ibland om hur huvudnycklar är på vift. Eftersom jag var vaken så här tidigt så slängde jag mig själv på en buss till Borlänge, jag köpte gardiner på IKEA i söndags och naturligtvis köpte jag fel. På IKEA lämnade jag tillbaka dom gardiner som jag hade med mig och sedan köpte jag nya, köpte även bestick. Sen tog jag första bästa buss hem till Falun igen och väl hemma hann jag med att sova en stund innan det var dags för mig att gå till jobbet.

- Niotillhållarlås monterat

- Jag älskar IKEA

- Jobb och slit

2 kommentarer: