lördag 29 oktober 2016

USA-resan 2016-10-29

Los Angeles, Kalifornien
Jag sov lite till och från i natt, tidsomställning på nio timmar är inte att leka med. Vid sjutiden hade jag och mitt resesällskap fått nog och vi gick upp för att käka frukost. Efter frukosten, som intogs på McDonalds, drog vi iväg till Santa Monica Pier. Här gick vi omkring och kolla i butiker och tog lite foton, den gamla motorvägen Route 66 slutar här ute på Santa Monica Pier. Sen tog vi bilen och drog iväg för att äta, vi hittade en restaurang som heter Ihop där jag åt en baconomelett. Mätt och belåtna valde vi att åka tillbaka till hotellet, vägen hem bestod av upp till sju-filiga motorvägar och att ta sig fram gick bra, det var inga trafikstockningar. För mig är det speciellt att köra här, jag älskar varje sekund av bilkörningen. Tempot är högt men vänligt, att byta fil sker utan problem då man blir insläppt hela tiden. På hotellet valde vi att bada en stund i poolen och resten av kvällen blev lugn.

- Portal till Santa Monica Pier

- På piren slutar Route 66

- Lilla Tomas i stora LA

- Berg-och-dalbanan på piren

- Vår hyrbil. Volkswagen Tiguan årsmodell 2016

- När vi tog den igår hade den gått 23196 km

- Tyskt skräp, men den går bra

- Hotellets pool

- En gul blomma vid hotellet

6 kommentarer:

  1. Härligt...en dröm jag har är route 66 den början till slut 😉 nått år så...

    SvaraRadera
  2. En öppen amerikanare sen är de bar å åk 😂
    Men först Australien..Mexico...las Vegas . Sen får vi se 😉

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter underbart det. Åker till Miami i januari. Då blir det cabb 😀

      Radera
  3. Sjufilig motorväg? Skulle börja grina om jag fick lov att köra bil där :) Gula blomman är en hibiskus. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. Det är bara att hålla sig i sin fil och se glad ut 😀
      Hibiskus? Jag gillar den 😊😊

      Radera