söndag 30 oktober 2016

USA-resan 2016-10-30

Los Angeles, Kalifornien
Vi vaknade vid tretiden i morse och vi kunde inte somna om. Så vi kollade på tv fram till sju, då gick vi och käkade frukost på McDonalds. Efter frukosten hoppade vi in i vår hyrbil, en Volkswagen Tiguan, och drog till Hollywood Hills. Här besökte vi Griffith Observatory strax efter klockan nio, vi väntade till klockan tio för att komma in i den vita byggnaden. Jag har varit till Los Angeles tre gånger och varje gång så har det inte funnits någon tid att åka upp hit eller så har det inte funnits någon parkering. Tredje gången gillt alltså. Efter besöket på Griffith Observatory så drog vi iväg och käkade pizza på Dominos och efter maten drog vi hem till hotellrummet. Senare på eftermiddagen drog vi till Citadel Outlet som är ett gigantiskt område med massor av outlet-butiker, här köpte jag ett par vita Converse-skor för 450 kronor och ett par turkosa Converse-skor för 270 kronor. Billigare än så blir det inte. På kvällen var mitt resesällskap trötta och dom ville ta det lugnt, jag är en kvällsmänniska och jag gick ut för att ta en promenad, mest för att leta efter pokemons.

- Griffith Observatory och lilla jag

- Griffith Observatory ligger vackert

- Gigantiska LA

- Blomma

- Här står världens vackraste muskelbil - enlig mig

- Blomma

- Finns ej i Sverige vad jag vet. Nu ska här bälgas läsk

- Underbara Los Angeles

- Julgranskulor

- Frän keps

- 270 kronor och 450 kronor

2 kommentarer: