torsdag 3 november 2016

USA-resan 2016-11-03

Las Vegas, Nevada
Vi tog sovmorgon idag och när alla hade vaknat så drog vi till Subway för frukost, sen drog vi iväg och fotade Las Vegas-skylten som står intill flygplatsen. Sen drog vi tillbaka till hotellet. Mitt resesällskap ville bada i poolen så jag gick bort till Las Vegas största gata, The Strip. Här gick jag bort till det gigantiska hotellet Luxor som är byggd som en pyramid, sen gick jag tillbaka en bit för att fota frihetsgudinnan som står i en av gatkorsningarna på The Strip. Jag går vidare och ser hur några hantverkare håller på att montera ner den motorcykel som suttit utanför Hard Rock Café, det är lite sorgligt då den alltid har funnits här för mig, dessutom är den ett perfekt riktmärke. Sen fotade jag Eiffeltornet som ligger längs med The Strip, efter att ha varit ute och gått i tre timmar var jag nu tillbaka på hotellet. Vi tog bilen till KFC för lunch och sen åkte vi hem till hotellet igen, vi lämnade bilen och gick bort till The Strip för att shoppa. Först gick vi in på Ross som är en stor butik med billiga kläder, skor och annat. Sen gick vi bort till Coca Cola-butiken och tittade. Efter det så besökte vi M&M World-butiken och sedan blev det middag på Buffalo Wild Wing. Efter maten gick vi bort till Bellagio-hotellet, utanför hotellet finns en gigantisk fontän som ser ut att dansa till takten av musik och kvällens låt var "My Heart Will Go On". Sen traskade vi bort till Mirage-hotellet, utanför det här hotellet finns en konstgjord vulkan som sprutar eld och det blev otroligt varmt av att stå och fota. Efter vulkan-showen gick vi hem till hotellet igen, i morgon är det vår sista dag i USA då vi flyger hem på lördag.

- Den klassiska Las Vegas-skylten

- Kaktus

- Motorcykeln i sin helhet

- Frihetsgudinnan i Las Vegas

- Stort hotell

- Las Vegas

- Hotellet Luxor

- Hotellet Luxor

- Frihetsgudinnan

- Brooklyn Bridge i Las Vegas 

- Hotellet Bellagio

- Eiffeltornet

- Picachu

- Nedmonteringen har börjat

- M&M i rader

- M&M

- M&M-bil

- Taccos till middag

- Dansande fontäner vid Bellagio-hotellet

- Något rosa

- Vulkanen vid Mirage

6 kommentarer: