onsdag 2 november 2016

USA-resan 2016-11-02

Los Angeles, Kalifornien
Efter att ha tryckt i oss frukost på McDonalds så gick vi tillbaka till hotellrummet. Mitt resesällskap ville vila lite efter frukosten så jag gick ut och promenerade, mest för att leta efter ovanliga pokemons. Vi checkar ut klockan 08:45 och vi lämnar ett Los Angeles dränkt i morgonsol, inombord gråter jag en skvätt då jag älskar Los Angeles. Efter en stund stannar vi till på en bensinstation och tankar vår tyska, med dagens växlingskurs kostar bensinen sju kronor litern. Vi åker vidare och strax efter klockan elva äter vi lunch på en Dominos-restaurang, det som gör den här restaurangen så speciell är att den ligger längs med route 66. Av en ren slump knappade vi alltså in en Domino's-restaurang på vår GPS på vägen till Las Vegas och vi hamnade på route 66. Det var riktigt kul. Vi åker vidare och sen tar vi en paus i staden Primm.

Las Vegas, Nevada
Efter att ha kört 432 kilometer från Los Angeles så rullar vi in i ett 25 grader varmt Las Vegas när klockan är 14:40. Vi hittar på vårt hotell och checkar in, jag packar upp och sen går jag ut och promenerar medan mitt resesällskap badar i ett av hotellets tre pooler. Jag tar och traskar bort till Las Vegas största gata, The Strip, här finns det så många butiker, skyskrapor, och blinkande lampor att det blir svårt att ta in allt. Jag fotar så mycket jag kan och sen gick jag tillbaka till hotellet, mitt resesällskap är hungriga och jag med. Vi drar bort mot The Strip och här i korsningen hittar vi restaurangen Buffalo Wild Wings, restaurangen påminner mer om en gigantisk sportbar. Mätt och belåtna drar vi hem och sover, det har varit en lång dag.

- Vi lämmnar Los Angeles idag

- Nu drar vi till Las Vegas

- Lämnar vårt underbara hotell

- Kollar till damen innan resan till Las Vegas

- Blad

- Vit blomma

- Den största Red Bull jag sett

- Mot Las Vegas

- Route 66

- Jag kör på Route 66 i staden Barstow

- Hotellet i Las Vegas

- Hotellrummet

- En av tre pooler

- Höga byggnader i Las Vegas

- Hard Rock

- M&M World

- Las Vegas

- Lejon

- Coca Cola-butiken

- Stort hus

- Litet Hilton-hotell

- Snygg Dodge

- Las Vegas by night

- Lila byggnad

- Mat

4 kommentarer:

  1. Åhhhh......jag bara älskar Vegas. Längtar verkligen dit nu. 😀 blir att boka jul och nyår där efter vår resa . 😆

    Ha det så himla gott där

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar också Las Vegas
      Åker ni hit över jul och nyår? Åh 😍

      Radera
  2. Jag vill också göra en roadtrip! Ha det bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roadtrip är det roligaste jag vet 😎😊
      Ha det bra ❤️

      Radera