tisdag 10 januari 2017

Apple iPhone fyller tio

Det är idag tio år sedan som Apple och Steve Jobs presenterade sin mobiltelefon iPhone, något som jag faktiskt missade. Fyra år efter presentationen köpte jag min allra första mobil från Apple, en iPhone 4. Idag skulle jag aldrig byta ut min iPhone 7 mot något annat märke, Samsung existerar inte ens i mina ögon. Visst var batterierna i iPhone 4 och 5 bedrövliga, men operativsystemet IOS är tusen gånger bättre än hos konkurenternas telefoner. I höst köper jag iPhone 8.

År 2011
Jag köpter min första mobiltelefon från Apple, en iPhone 4.

År 2013
Mitt abonnemang går ut och jag köper en iPhone 5.

År 2015
Abonemanget går ut igen och jag köper en iPhone 6s.

År 2016
Jag bestämmer mig för att byta mobil varje år istället, jag köper en iPhone 7.

År 2017
Jag köper självklart en iPhone 8, tio år efter att Apple presenterade iPhone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar