måndag 16 januari 2017

Jag reser till Chicago i höst

Jag reser till Miami, Florida i morgon, men redan nu sitter jag och planerar min nästa resa. I höst, troligtvis i slutet på september, så reser jag till Chicago, Illinois. Jag kommer att resa ensam, det blir faktiskt min första resa till USA själv och jag tänkte vara borta tre veckor. Nu hade inte jag tänkt att vara i Chicago i tre veckor, snarare en eller två nätter. Jag kommer att hyra bil i Chicago och sedan åka västerut ända bort till Los Angeles och jag ska göra det på den gamla motorvägen route 66, en dröm som jag haft sedan 2013. Route 66 startar i delstaten Illinois och fortsätter genom Missouri, Kansas, Oklahoma, Texas, New Mexico, Arizona och slutar i Kalifornien. Sen tar jag ett inrikes flyg till Miami för lite solsemester. Jag är inte klar med USA på långa vägar och det här är inte min sista resa till Nordamerika.

Här är min budget:
Flygbiljett: 5,000 kronor
Hotell 21 nätter: 10,000 kronor
Hyrbil: 8,000 kronor
Mat: 7,000 kronor
Totalt: 30,000 kronor


- Ett foto som jag tog i Barstow, Kalifornien i november 2016

4 kommentarer:

  1. Jag säger bara en sak!
    Njut o ta hand om dig själv, kan vara spännande o resa till USA själv också för då får man ju bestämma vad tusan man ska göra utan att fråga vad den/dom andra vill göra! 😉

    SvaraRadera