torsdag 19 januari 2017

USA-resan 2017-01-19

Miami, Florida

Vi stiger upp tidigt idag, vi ska lämna tillbaka vår älskade hyrbil men först åker vi iväg och tankar. Vi hade gjort slut på en halv tank och att tanka fullt kostade bara 215 kronor, vilket är sjukt billigt. När vi lämnat tillbaka Mustangen så gick vi tillbaka till hotellet för att äta frukost, solen var otroligt stark trots att klockan bara var elva. Mätt och belåtna gick vi bort till närmsta butik för att köpa badshorts, sen promenerade vi bort till underbara Miami Beach för att sola och bada. Inte ett moln på himlen och 26 grader varmt bjöd Miami på idag, vilket känns overkligt. En av gångerna när jag skulle bada så stod folk och pekade i vattnet, en ganska så stor stingrocka simmade omkring intill strandkanten så det blev till att vänta en stund.


På eftermiddagen fick vi nog och gick tillbaka till hotellet för att byta om. Hungriga som vargar bestämde vi oss för att gå till en pizzeria och efter maten gick vi runt och kikade lite på stan. Väl hemma igen så tog vi igen oss en stund, vid 22-tiden sprang vi ner på Ocean Drive som är det coolaste gatan här på Miami Beach. Vi var ute i två timmar och fotade neonskyltar och väl hemma på hotellet igen så var det vara att gå och lägga sig. I morgon ska vi ta oss till fastlandet igen, då ska jag fota lite skyskrapor och lite annat smått och gott.


- Dags att lämna tillbaka Mustangen

- Stadig frukost

- Solar och badar

- Miami Beach

- Underbara Miami

- Jag tröttnar aldrig på Miami

- Hibiskus. Tack till K.H.

- Stadig middag

- Palmer

- Mercedes-Benz

- Neonskylt

- Jag älskar Colony Hotel på Ocean Drive

- Colony Hotel

- Snygg färg

- Miami <3

- Miami Beach i turkos

- Miami Beach i rosa

- Coca Cola

- Så jäkla snygg färgkombo

12 kommentarer:

  1. Ser ju trevligt ut. Bättre än här. Typ köra fast med bussen 2 ggr samma dag och få bilen min skadade utav en garagedörr pga sjukt starka vindar. Ha kul nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, är Drutten skadad? 😢
      Inte kul med vinter. Jag hatar vintern. Då är Miami bättre 😊
      Ha en fin fredag 😊

      Radera
  2. Hibiskus? Men din stackars kropp måste ju vara i chock över att få sol på sej! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hibiskus? Tack 😊 Ja så jag tog på mig byxorna igen 👍🏼

      Radera
  3. Gud va fint det är snygga bilder hmhm här är det huskligt ,är nog avensjuk på dej kram😎😎😎❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja usch för kyla och snö. Inte kul. Du får följa med nästa gång. Kram 😊

      Radera