fredag 20 januari 2017

USA-resan 2017-01-20

Miami, Florida

Idag vaknar vi upp till nyheten av vi nu är tiomiljoner svenskar och idag tar Donald J. Trump över här i USA. Jag och Adam började dagen med att gå iväg till hamburgerrestaurangen Five Guys för att äta brunch, sen drog vi söderut på Washington Ave för att fota en gammal teaterskylt som medverkade i Miami Vice. Vi drar vidare västerut och ut på den berömda Ocean Drive, här fotar vi en v-formad sak som också medverkade i Miami Vice. Intill Ocean Drive ligger Miami Beach så vi går ut och fotar badvaktstorn i den varma sanden, sen tar vi bussen över till fastlandet och till Miami Downtown. Här går vi omkring och fotar lite samtidigt som jag njuter av det varma vädret, på eftermiddagen får vi nog och tar en taxi tillbaka till ön som vi bor på. Sen gick vi ut och gick och vi gick en riktigt lång promenad, på kvällen hittade vi på en restaurang där vi åt ris med kyckling. Mätta och belåtna går vi sedan hem till hotellet och kollar på Forest Gump.