tisdag 28 februari 2017

Tisdagen den tjugoåttonde februari 2017 (Fettisdagen)

Fettisdagen, semmeldagen, semlans dag och fastlagsdagen, ja kärt barn har många namn. Min kära arbetsgivare bjöd på semlor idag och det är ju riktigt trevligt, nu är det så att jag slutade med socker den 18 juni förra året så det blev ingen semla för mig idag. Semlan tillhör, för övrigt, min favorit när det kommer till bakverk. Nog om semlor. Det här är en bra arbetsvecka för min del, jag är ledig fredag, lördag och söndag. Jag ska försöka borra upp min nya hatthylla i helgen och sen ska det städas och tvättas också.

- Inga semlor för min del

4 kommentarer:

  1. Hur fn kan du motstå all (bara för en gång)hm hm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Första veckan utan socker är värst. Sen går det bara lättare och lättare. Kram ❤

      Radera
  2. Tycker du är jätteduktig att stå emot...jag kan inte motstå semla...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😊
      När jag åt socker så kunde jag trycka i mig 2-4 semlor åt gången. Jag förstår dig 😊

      Radera