fredag 28 juli 2017

Årets sommarplåga 2017

Den är här nu, årets sommarplåga. När man har hört den ett par gånger är man fast, den letar sig direkt in i skallen och det går inte att göra sig av med. Låten heter "Jag trodde änglarna fanns" med Kamferdrops. Låten spelades in 1999 i duett av den svenska sångerskan Kikki Danielsson och det norska dansbandet Ole Ivars, och blev en jättestor hitlåt i Norge. Den är skriven av William Kristoffersen.Den låg ursprungligen bland annat på Kikki Danielssons samlingsalbum I mitt hjärta och på Ole Ivars studioalbum Ole Ivars i 2000, också det 1999. Den släpptes i Norge 1999 även som B-sida till Ole Ivars singel I mitt hjärta brinner lågan, även A-sidan en Kikki Danielsson-duett. 2011 gjorde Kikki Danielsson en nyinspelning av låten på albumet Första dagen på resten av mitt liv. Sångtexten beskriver ett kärleksmöte, troligtvis mellan en svensk och en norsk då andra versen börjar med orden "Over grensa måtte je". Den ena personen anar först att änglar bara finns i himmelen, men då denne möter sin kärlek, tycker denne det känns som att träffa en ängel. Lyssna på egen risk.
Källa: sv.wikipedia.org

Kamferdrops - Jag trodde änglar fanns


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar