lördag 23 september 2017

Prideparaden i Falun den 23 september 2017

Jag drog ner på stan strax före klockan 12 idag eftersom jag ville se på prideparaden som skulle marchera genom stan. Till en början var det lugnt och fridfullt men vid Trotzgatan stannade plötsligt tåget med glada människor. Mitt i vägen stod stod Nordiska Motståndsrörelsen. (N.M.R.) Polisen var snabbt på plats och jag var inte sen med att filma allt, filmen lade jag sedan upp på Youtube. På eftermiddagen hörde Nyheter24 av sig till mig och frågade om dom gick använda sig utav min film - vilket dom fick.

Min film på Youtube | Min film på Nyheter24 | Min film på Expressen TV

Läs mer:
dt.se | dalademokraten.se | svt.se


- Prideparaden i Falun 2017


- Det var massor av människor som deltog


- Prideflagga
´

- Här på Trotzgatan blev det plötsligt stopp


- Motdemonstranterna N.M.R


- Prideparaden kunde fortsätta

1 kommentar:

  1. Tänk att det alltid måste finnas några som måste passa på att visa upp sig och förstöra... roligt iaf att din film blev använd. Roligare om dom inte hade varit där alls :)

    SvaraRadera