fredag 22 september 2017

Det blev ingen ny mobiltelefon idag

Jag bokade en iPhone 8 plus på Telia i fredags och idag hade den release i Sverige. Igår kom ett mail från Telia där man berättar att min beställning blir försenad. Vad man inte berättade var att man hade tagit emot fler beställningar än vad man skulle klara av att leverera. En ganska så smart affärside eftersom få orkar avbeställa och helt enkelt väntar i flera veckor på att få sin mobil av Telia. På det här sättet säljer man fler telefoner och det är inget nytt, Telia gjorde samma sak förra året. Jag besökte Phonehouse, Netonnet samt Tre idag för att kolla om dom hade en iPhone 8 plus. Det hade dom, men med den minneskapacitet som jag inte vill ha. Ett tag funderade jag på att köpa en med mindre minne för att jag skulle hinna få en iPhone 8 plus innan jag reser då kameran är grym i dom nya modellerna.

- Idag släpptes iPhone 8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar