fredag 16 februari 2018

Mobiltelefonlagen är löjlig

Från och med den första februari i år är det olagligt att hålla på med sin mobiltelefon när man framför ett fordon på våra vägar. Att det skulle behövas en lag förstår jag, allt för många människor har fallit offer för bilister som suttit och pulat med mobilen under tiden som dom kört. Nu har vi en lag som säger att man inte får hålla på med mobilen, GPS:en eller något som tar vår uppmärksamhet från vägen. Det innebär att man inte får dricka eller äta något under tiden som man kör, man får inte byta radiostation på sin gamla bilradio heller. Själv kan jag svara på sms, ringa mobilsamtal och fippla med mobilen under körning och det kommer jag fortsätta med, som tur är så kör jag väldigt sällan bil privat. Hur ska polisen ens kunna bevisa att man kört med mobilen, ska dom ta kort på föraren? Kalla mig dum i huvudet, men det blev en kollektiv bestraffning för att vissa av oss saknar hjärna.


- Mobiltelefonlagen är löjlig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar