fredag 16 mars 2018

Fredagen den sextonde mars 2018

Det blev inte många timmars sömn i natt, jag satt uppe och spelade Far Cry 4 fram till morgontimmarna, vid 11 ringde mobillarmet eftersom tvättatugan väntade. Trött som vilken farbror som helst så klev jag upp och drog ner i tvättstugan med en sån där blå IKEA-kasse, jag är nog knappast ensam om att frakta lortiga kläder i just en sådan kasse. På tal om IKEA så känns det lite märkligt att Ingvar Kamprad är borta, han har ju alltid finnits där. Vila i frid.

Under tiden som maskinerna kämpade med mina skitiga kläder så drack jag några koppar grönt te innan frukost, utanför mitt köksfönster sken solen och trots att det var fem minus så klädde jag på mig och gick en runda på stan. Jag kollade lite på kläder igen, jag köpte inga kläder eftersom jag måste spara pengar till min Miami-resa i oktober. Men, så gick jag in på Decoria som är en butik som säljer vackra prylar till hemmet,  jag köpte en ljushållare i form av ett vitt hjärta samt en rosa flamingo.

Den här veckan har två kollegor frågat om jag gått ner i vikt och att få höra det från folk gör att jag får världens självförtroende. Ja, det har varit känpigt att sluta äta ute, tråkigt att räkna kolhydrater och att försöka äta lite men ofta. Alla som gjort en sån resa kan intyga att det inte är lätt, men jäklar va bra jag mår av att blivit av med några överflödiga kilon. Att jag åt pizza eller hamburgare till frukost, lunch och middag under mina två USA-resor förra året - var inte bra för min annars skröpliga kropp. Så nu är jag nöjd.

På kvällen mötte jag upp min nya vän Lena och hennes vänner på krogen där vi käkade taco-buffé och spelade musik-quiz. Det gick inget vidare för oss men va kul vi hade. Tack för att du besöker mig 


- Det tar aldrig slut


- Jag älskar när solen lyser upp min lägenhet


- Njuter av en ledig stund i mitt köksfönster


- Smal igen, nu måste jag hålla mig borta från skitmat


- Drömmer mig bort


- Det här är livet


- Svenska Skidspelen pågår för fullt i Falun


- Här sitter författarinnan Selma Lagerlöf och fryser


- Fint väder men det blåste svinkallt


- En rosa flamingo i mitt annars så vita hem


- Värmeljushållare

-

- Vacker men kall kväll


-Taco-buffé på krogen


- Flagga på krogen


- Haft en trevlig kväll


2 kommentarer: