fredag 16 mars 2018

Jag saknar mitt jobb

Jag skulle egentligen ha jobbat idag, men så ville jag vara ledig tre dagar över helgen så jag sökte ledigt och det blev beviljat. Va skönt med tre dagars ledigt tänkte jag igår kväll när jag gick hem från jobbet. Idag kommer jag på mig själv med att jag saknar mitt jobb, jag vill ut och köra, mata mil efter mil på våra (trasiga) vägar. Susa fram i mörkret, vara ensam på vägen och pumpa deep house-musik i lurarna. Jag skrattar naturligtvis åt mig själv när jag inser hur dumt det är att söka ledigt när man vill jobba, men det kliar i mina fingrar. Jag känner mig som en instängd fågel i bur när jag inte får ”flyga fritt” om ni förstår. Jag längtar till måndag, men innan dess måste jag nog få hjälp av folk i vita rockar, för det här är ju galet. Tack för att du besöker mig 

#tokig #galen #knäpp #scania #väg #vägar #köra 


- Jag vill ut i natt

4 kommentarer:

  1. Varför ta hjälp av dom i vita rockar, då måste jag ju också göra de eftersom jag vill också åka till jobbet! O då jobbar jag ändå på ett boende! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. Vi måste ju vara knäppa. 😂
      Gnälla lver att man är ledig 😂

      Radera
    2. Japp, men de är väl inget nytt att vi är de... ;)
      Älskar man sitt jobb så gör man de.. :)

      Radera