lördag 3 mars 2018

Kusligt men spännande

För snart två år sedan tog min bästa vän Monica livet av sig, efter sig har hon lämnat ett stort tomrum hos mig och jag kan fortfarande gråta över den förlust jag fick uppleva efter den 12 juni 2016. Jag har fortfarande kvar hennes telefonnummer i min telefon, ett slags bevis på att jag inte riktigt kan tro på att hon är borta. När det är som jobbigast så skriver jag några rader på hennes Facebookvägg som fortfarande är kvar, jag är inte ensam om att skriva till henne. Saknaden är stor så klart.

I kväll hände en märklig grej. Jag stod och pratade med en person som jag träffade som hastigast förra helgen. Jag känner honom knappt. Plötsligt får jag en ”känsla” att jag ska fråga honom om vi hade en gemensam vän som hette Monica. Först vågar jag inte utan tänker att jag måste vara knäpp. Varför skulle jag fråga en främling om det och hur stor skulle chansen vara att han kände Monica?

Men jag tog mod till mig och frågade försiktigt om han kände henne. Det visade sig att han var ett gammalt ex och att dom hade varit ihop i nio månader. Jag tror knappt att det är sant. Jag blev så chockad. Varför fick jag känslan? Jag är helt övertygad om att Monika var där och gav mig den. Det här är första gången jag upplever något liknande och jag kapitulerar, från och med nu så tror jag på att vissa vandrar på jorden och nu vet jag att Monika är med mig. Kalla mig galen om du vill, jag vet vad jag var med om i kväll.



10 kommentarer:

  1. Du är inte galen, jag har känt av från andra sidan sen jag va 10 år o jag är 32 snart 33 år!
    Ha en underbar helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det så? Spännande eller läskigt?
      Ha en fin helg du med :)

      Radera
    2. Japp... De är lite blandat, är beroende på vad/vem de är som försöker få kontakt med en. Gör mitt bästa.. :)

      Radera
    3. Men va häftigt 😀 Har det aldrig varit läskigt?

      Radera
    4. Nja, inte direkt då...
      Inte när man är van att ha folk omkring sig o sen på tanke på va jag jobbar med så är de inte så läskigt.

      Radera
    5. Nej det förstår jag 😊 Skönt att inte vara rädd. Misstänker att du har varit med om en del? Kramar

      Radera
  2. Mer förvånad över att du inte trott på det förut, eller märkt av det! Vet att vissa har koll på mej! Tror du att alla som är med i Det okända hittar på? ;-) Visst kan vissa tycka att man är lite knäpp men det bjuder jag på! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror mer nu än innan och Det Okända är ett av mina favorit-program 😊
      Du är inte knäpp 😊

      Radera
    2. :-) Säjer du att jag inte är knäpp!!! Heja Frööölunda! ;-)

      Radera
    3. Ok. Nu påstår jag att du är knäpp som håller på Frölunda 😊 Vilka vann sm-guld förra året?

      Radera